"Коли щось здається важким, діліть його на частини, доки одна з них не стане достатньо легко здійсненною. Почніть з неї" (Берні Зігель)

пʼятниця, 15 січня 2021 р.

 Як мотивувати здобувачів освіти під час дистанційного навчання?

Існує декілька моделей мотивацій. Одна з них — модель ARCS.

Вона будується на 4 основних елементах: увага, актуальність, впевненість та задоволення.
Подивімося, як ми можемо покращити кожну складову, аби підвищити мотивацію здобувачів освіти:
1. Увага
Нашу увагу можна поділити на 2 види:
Мимовільна — здивованість, наша реакція на щось неочікуване.
Довільна — допитливість, наше бажання виконати складну задачу.
Методи привернення уваги:
Гумор. Зберігаємо увагу учнів за допомогою жартів.
- Конфлікт. Протиставляємо минулі знання учнів новим.
- Приклади. Пояснюємо матеріал у вигляді історій.
Активна участь. Залучаємо аудиторію шляхом ігор, дискусій тощо.
2. Актуальність
Ті, хто навчаються, мають відчути, що інформація є корисною для них. Аби підвищити мотивацію, використовуємо мову та приклади, що будуть їм близькими.
Корисні стратегії:
- Використання матеріалу. Пояснюємо, як можна використати цю інформацію.
- Доцільність сьогодні. Пояснюємо, чим ця тема актуальна сьогодні.
- Доцільність завтра. Пояснюємо, чому ця тема буде актуальною в майбутньому.
- Зразки. Даємо їм інтерв’ю відомих осіб, які пов’язані з нашою темою.
3. Впевненість
Аби досягти кращих результатів, студент  спершу має відчути, що він може це зробити. Для цього вони мають управляти процесом навчання.
Підвищити впевненість можна такими способами:
Цілі курсу. Пояснюємо цілі курсу, аби вони оцінили свою здатність їх досягти.
Кроки до успіху. Перед кожним заняттям пояснюємо, як воно наблизить їх до цілі.
Оцінювання. Пояснюємо, як вони можуть самостійно перевірити рівень своїх знань.
Зворотний зв’язок. Допомагаємо їм зрозуміти, на якому етапі вони застрягли.
4. Задоволеність
Ті, хто навчаються, мають отримувати задоволення від здобутих знань або від вивчання нових. Це змусить їх повертатися до курсу із задоволенням.
Методи підвищення задоволеності:
- Нагороди. Винагороджуємо кожний крок студента до успіху.
Можливості. Пояснюємо, які можливості відкриваються після опанування навички.
Розмір нагороди. Робимо так, аби винагороди не перевищували складності завдання.
Зворотний зв’язок. Нагадуємо здобувачам освіти про їх досягнення.
Вищий рівень мотивованості збобувачів освіти  допоможе досягти вищих успіхів не тільки їм, а і нам. Але пасивність тих, хто навчається, не завжди може бути результатом відсутності мотивації.


Немає коментарів:

Дописати коментар